هپكو دولتي نشده است

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي با بيان اينكه هپكو دولتي نشده است، گفت: سازمان خصوصي سازي با وكالت بلاعزل از سوي سهامدار قبلي فرايند قانوني واگذاري شركت را طي مي كند.

محمدتقي آبايي هِزاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتشار خبري مبني بر «واگذاري هپكو به دولت» گفت: اين شركت به هيچ وجه دولتي نشده است، مگر مي شود شركتي واگذار شود و دوباره به دولت برگردد؟ اين اتفاق در شرايط خاص رخ مي دهد.

وي ادامه داد: سهامدار هپكو كه آقاي احمدپور بود، حدود دو هفته پيش به جهت عدم ايفاي تعهدات خود خلع يد شد و سهام به سهامدار  قبلي شركت برگشت. سهامدار قبلي نيز به سازمان خصوصي وكالت بلاعزل داده است.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي تاكيد كرد: در حال حاضر سازمان خصوصي سازي با وكالت بلاعزل سهامدار قبلي روال قانوني واگذاري را طي مي كند.

اين مقام مسئول ادامه داد: بنابراين هپكو دولتي نشده و فرايند واگذاري سهام عمده اين شركت در حال انجام است.

 

كد خبر 4745897

mehrnews.com/news/4745897

فرصت جولان به بدنام كنندگان دستگاه قضا ندهيد

مشهد - دادستان كل كشور گفت: بايد فرصت جولان از تعداد اندكي كه باعث بدنامي دستگاه‌ قضا مي‌شوند، گرفته شود و دستگاه قضايي، وكلا و كارشناسان از وجود افراد ناپاك، پاكسازي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري صبح امروزدر مراسم معارفه دادستان عمومي و انقلاب مشهد، اظهار كرد: دادستان‌ها و مسئولان قضايي بايد برطرف كردن مشكلات واحدهاي توليدي را در اولويت كاري خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه امروز از جهات مختلف اقتصادي، فرهنگي و... در حال جنگ با دشمن هستيم، افزود: دشمن به دليل ضربه خوردن از نظام جمهوري اسلامي ايران با تمام توان به ميدان آمده است، اما ما در اين جنگ نيز مانند دفاع مقدس پيروز ميدان خواهيم بود.

حجت‌الاسلام منتظري با اشاره به اينكه اين جنگ نيز تلفات و هزينه‌هايي دارد، تصريح كرد: در زمان جنگ تحميلي در تحريم كامل بوديم و دشمن با ابزارهاي جنگي پيشرفته در مقابل ما بود، اما امروز به واسطه وجود رهبري و حضور جوانان پرتوان در حوزه‌هاي مختلف، دنيا متحير ايران است.

دادستان كل كشور با تأكيد بر اينكه پيشرفت‌هاي علمي، نظامي و موشكي ملت ايران به حدي است كه دشمن در برابر آن ناتوان و عاجز مانده است، ادامه داد: بايد مسير پيشرفت را با تمام توان ادامه دهيم و به دنبال آن به اقتصاد مقاومتي نيز توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

وي عنوان كرد: دستگاه قضا از زمان تشكيل شوراي عالي اقتصاد توسط رهبري، در حوزه اقتصاد نيز ورود كرده است لذا مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي هم بايد در اين عرصه جهادگونه وارد شوند.

حجت‌الاسلام منتظري با تأكيد بر اينكه رفع موانع از جمله بوروكراسي اداري و قوانين و مقررات دست و پا گير بر عهده دستگاه‌هاي اجرايي است، گفت: در اين حوزه با كندي كار روبه‌رو هستيم.

وي با اشاره به وظايف دادستاني مركز استان‌ها، تصريح كرد: مردم داري و تكريم ارباب رجوع، نظارت مستمر و مديريت شده بر همه دادستان‌هاي استان، نظارت بر ضابطان قضائي و اهتمام لازم براي صيانت از حقوق عامه و حضور در صحنه ها از جمله وظايف دادستان به عنوان مدعي العموم است.

دادستان كل كشور ادامه داد: دادستان‌ها براي رفع موانع توليد تلاش كنند، نظارت بر زندان و زندانيان، جلوگيري از بازداشت‌هاي غير ضروري و مديريت صحيح در صدور قرار، تلاش براي حل و فصل دعاوي، برخورد كافي با سرقت و سارقان كه امنيت را از جامعه گرفته‌اند و اجتماعي كردن زندانيان از ديگر وظايف دادستان‌هاست.

وي عنوان كرد: براي از بين بردن جرم بايد دستگاه قضايي از آلودگي مبرا باشد و هيچ تعارفي هم با هيچ كس درهيچ سمتي نيست ، روز گذشته پنج قاضي فاسد را از دستگاه قضا جدا كرديم.

حجت‌الاسلام منتظري با بيان اينكه بيش از ۱۱ هزار قاضي در دستگاه قضا فعاليت مي كنند، افزود: بايد فرصت جولان از تعداد اندكي كه باعث بدنامي دستگاه‌ قضا مي‌شوند، گرفته شود. دستگاه قضايي، وكلا و كارشناسان از وجود افراد ناپاك، پاكسازي شوند.

دادستان كل كشور با اشاره به انتصاب دادستان جديد مشهد، گفت: با همكاري همه دست اندركاران حوزه قضايي در استان خراسان رضوي شاهد دستاوردها و ابتكارات جديدي در استان باشيم.

وي با تأكيد بر اينكه سمت‌ها و پست‌ها گذرا هستند، ابراز كرد: هيچ يك از اين پست‌ها براي هيچ كدام از ما دوام ندارد، لذا بايد از فرصت‌ها در جهت خدمت به مردم استفاده كنيم.

حجت‌الاسلام منتظري با اشاره به اينكه زيارت اربعين يكي از نشانه‌هاي مومن و شيعه است، اظهار كرد: اربعين نشانه پيروزي حماسه حسيني است.

كد خبر 4745151

mehrnews.com/news/4745151