جاجرود

سسسسس

مجازات شائبه برانگيز مالكاني كه ۲۰ سال پيش، سند و پايان كار گرفته بودند!

پايين تر از سد لتيان و در مجاورت رود جاجرود، خانه هاي ويلايي فراواني است كه از زمان ساخت بسياري از آنها، بيش از ۲۰  سال مي گذرد. در اين مدت، نه تنها هيچ نهاد يا ارگان دولتي به مسأله غيرقانوني بودن ساخت و ساز در حريم اين رود اعتراض نكرد، بلكه براي بيشتر ويلاهاي ساخته  مجوزهاي قانوني نيز صادر شد. اكنون پس از 20 سال، مسئولان تازه به غيرقانوني بودن ساخت و ساز در اين منطقه پي برده و با تخريب ناگهاني خانه ها به آواره كردن ساكنين مشغولند.

به گزارش «تابناك»؛ در روزهاي گذشته، به دنبال شكايت اداره آب و فاضلاب و صدور حكم دادستاني، در حالي عمليات تخريب خانه هاي ويلايي شمال شرق تهران در منطقه سعيدآباد جاجرود، به دليل قرارگيري در حريم رودخانه آغاز شد كه بيشتر اين ويلاها، گواهي پايان كار و سندهاي قانوني ساخت و ساز را در زمان ساخت از مراكز مرتبط و معتبر گرفته اند و با تخريب ضربتي اين خانه ها، بسياري از ساكنين بي خانمان و آواره مي شوند.
در ضلع جنوبي رود جاجرود  و كمي پايين تر از سد لتيان ـ كه يكي از منابع اصلي تأمين آب شرب شهر تهران نيز هست ـ خانه هاي مسكوني و ويلايي فراواني ديده مي شود كه در دهه هاي گذشته با گرفتن مجوزهاي لازم از مراجع قانوني در حاشيه رود جاجرود ساخته شدند؛ خانه هايي كه گويا حالا مسئولان اجرايي و نظارتي كشور به يادشان افتاده كه غيرقانوني هستند و بايد تخريب شوند.