مذاكره با بانك مركزي براي پرداخت الكترونيكي در پيام‌رسان‌ها

يك مقام مسئول بانكي، حمايت از  مذاكره با بانك مركزي براي حضور پيام رسان بانكي در شبكه هاي اجتماعي گفت: پرداخت هاي الكترونيكي وارد شبكه هاي پيام رسان شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خاتوني در نشست خبري امروز با خبرنگاران از صدور مجوز بانك مركزي براي پرداخت هاي الكترونيكي در شبكه هاي پيام رسان خبر داد و گفت: البته بانك مركزي بررسي زيادي بر روي پرداخت هاي الكترونيكي در شبكه هاي پيام رسان صورت داد و اكنون اين مجوز صادر شده است.

وي افزود: در حال حاضر فضا باز شده تا شبكه بانكي بر روي اين پيام رسان فعال شوند و بنابراين اكنون اين فضا باز شده و جداي از اينكه كسب و كارهاي متنوعي در آن شكل مي گيرند، سرويس هاي خاص نيز راه اندازي شده است.

به گفته خاتوني، با توجه به شكل گيري اين فضا و بين ده تا دوازده هزار يوزر در روز از اين خدمت استفاده مي كنند ولي در مجموع ٦٠٠ هزار نفر آنرا مورد استفاده قرار مي گيرد. اين در حالي است كه شبكه هاي مجازي كسب و كارها را تحت الشعاع قرار داده و ار دو تا سه سال اخير نظام بانكي هم بر اين نقطه متمركز شده است. بر اين اساس بانك ملي نيز در سال هاي اخير در راستاي اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي، از كسب و كارهاي نوين حمايت كرده و در دو سال اخير افراد نخبه را حمايت كرده و تلاش دارد از افراد خلاق پشتيباني كند.

وي از امكان پذيرشدن كارت به كارت كردن پول از سوي اين پيام رسان خبر داد و گفت: دريافت تراكنش هاي حساب و خريد شارژ و پرداخت قبوض، خلافي خودرو و عوارض خروج از كشور اكنون امكان پذير است و سقف كارت به كارت هم سه ميليون تومان است و امنيت كامل هم برقرار است و رمزنگاري صورت گرفته است.

وي ادامه داد: سيزده بانك اكنون در اين مسير وارد شده اند و ساير بانكها نيز محدوديتي ندارند.

ادامه دارد

https://www.mehrnews.com/news/4196163/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.